WE ARE ONE

WE ARE ONE
WE ARE ONE / copyright©SeijaTuulikki (omat kuvat)
ELÄMÄNI MAAN PÄÄLLÄ MUODOSTAA HELMINAUHAN. OLEN JOKA KEHOLLISTUMISESSANI MUODOSTANUT HELMEN, JA KEHOLLISTUMA KEHOLLISTUMAN JÄLKEEN HELMENI NÄYTTÄVÄT ERILAISILTA. TÄSSÄ KEHOLLISTUMASSA MINULLE TARJOTAAN APUA, JONKA KAUTTA SAAN TÄSTÄ HELMESTÄ KAUNIIN, SÄIHKYVÄN, PYÖREÄN HELMEN, JOKA HEIJASTAA KAIKKEA KAUNISTA YMPÄRILLÄÄN OLEVAA. SEURAAN SISÄISTÄ ÄÄNTÄNI JA HERÄTÄN AIKAISEMMIN HANKKIMANI VALMIUDET KÄYTETTÄVIKSI TÄSSÄ HETKESSÄ.

VAIN MINÄ OLEN VASTUUSSA SIITÄ, MITÄ ELÄMÄSTÄNI TULEE.


LUKIJANI, OLENNAINEN OSA KOKONAISUUTTA

LUKIJANI, oleellinen osa kokonaisuutta :)

sunnuntai 29. toukokuuta 2011

Pyhä geometria


Katso
 Sacred Geometry 101 E
Pyhä Geometria-video, joka käsittelee tällä kertaa Metatronin kuutiota!
Tässä Metatronin kuutiota käsittelevässä videossa Charles Gilchrist kertoo siitä miten Metatronin kuutio liittyy arkkienkeli Metatroniin ja mistä tämä kuutio on saanut nimensä. Videossa Charles kertoo mm. siitä, miten arkkienkeli Metatron mainitaan nimeltä useissa erilaisissa traditioissa (esim. juutalaisissa, islamilaisissa ja kristillisissä). Charlesin näkemyksen mukaan arkkienkeli Metatron on yhteneväinen ominaisuuksiltaan egyptiläiseen mytologiaan liittyvän kirjanoppineen Thoth:n (Thoth Hermes) kanssa. Molempia kuvataan ”Jumalan kirjanoppineiksi” (A Scribe of God). Mytologioiden mukaan nämä Jumalan kirjanoppineet ymmärtävät luomisen perusperiaatteet, jotka ovat melkein aina ovat liittyneet ja liittyvät Pyhään Geometriaan. Arkkienkeli Metatron kuvataan nykyisin tauluissa hyvin usein niin, että hänellä on kädessään tämä ”Metatronin kuutio”.
Metatronin kuution graafisen muodon on, Charles Gilchristin mukaan, löytänyt italialainen matemaatikko Leonardo Pisano keskiajalla. Miksi Leonardo Pisano sitten on nimennyt tämän geometrisen kuvion nimenomaan Metatronin kuutioksi? Charlesin mukaan Leonardo Pisano oli todennäköisesti tietoinen arkkienkeli Metatroniin liittyvistä erilaisista mytologioista. Leonardo oli todennäköisesti tietoinen myös pyhästä geometriasta sekä pyhän geometrian osuudesta keskiaikaisissa mysteerikouluissa. Leonardo on mahdollisesti ollut jonkun tai useampienkin mysteerikoulujen jäsen. Nämä mysteerikouluthan eivät olleet mitenkään julkisia vaan toimintaa harjoitettiin ”salassa”. 

Charles kertoo videossa myös siitä miten Metatronin kuutio sisältää pyhää geometriaa ja miten tämä geometrinen kuvio liittyy myös luonnon ensimmäiseen muotoon (malliin) – ympyrään. Metatronin kuutiohan sisältää 13 ympyrää. Nämä 13 ympyrää muodostavat elämän (luomisen) 4 ensimmäistä, toisiaan seuraavaa ympyrää (13 Circles, Fourth Consecutive Circles in Natures First Pattern). Kun nämä kolmetoista ympyrää yhdistetään toisiinsa viivoilla, niin tästä kuviosta muodostuu malli, jota kutsutaan Metatronin kuutioksi. 

Leonardo Pisano havaitsi myös sen, että tähän geometriseen kuvioon voidaan piirtää kaikki Platonin kappaleet: tetraedri (kolmio), heksaedri (kuutio), oktaedri, dodekaedri ja ikosaedri. Näistä Platonin kappaleista tetraedri, heksaedri ja oktaedri löytyvät Metatronin kuutio-kuviosta sellaisenaan – ne ovat tässä kuviossa suoraan ns. ”blueprinted” (sinikopiona, suunnitelmana, toimintamallina). Dodekaedrin löytymiseksi kuvioon täytyy lisätä 6 pientä viivaa, jotta tämä muoto muodostuu. Ikosaedrikin löytyy kyllä tästä Metatronin kuutiosta. Charles ilmaisee videossaan sen, miten Metatronin kuutio on transendentaalinen muoto. Se laajentaa ja muuntaa tietoisuutta.

Videossa Charles kertoo myös siitä, miten Bartolomeo Christofori keksi pianon (pianoforte) 1720 –1722. Bartolomeo sai idean pianosta näyssä, mahdollisesti unen aikana. Alkuperäinen idea pianoon tuli harpusta. Bartolomeon näyssä erikoista oli se, että näitä harpussa olevia jousia lyötiinkin pienillä vasaroilla. Bartolomeon vaimo ja muut ihmiset pitivät tietenkin Bartolomeon ideaa ja miestä hulluna. Se ei kuitenkaan estänyt Bartolomeota kehittämästä saamaansa visiota, ideaa ja näkyä eteenpäin. Bartolomeo piti sitkeästi kiinni tästä ideasta, eikä luovuttanut vaan alkoi suunnitella, piirtää ja rakentaa malleja näkynsä pohjalta. Charles kertoo videossa siitä, miten hänen mielestään tämä pianon keksiminen on hieno kuvaus siitä, miten universumi toimii ja miten luominen tapahtuu. Pianoa ei olisi koskaan keksitty, ellei Bartolomeo olisi saanut ensin tätä ideaa ajatuksiinsa.

Videossa Charles tuo esiin myös ns. hermeettisen aksiooman, perusperiaateen siitä, että universumi on luonteeltaan mentaalinen (ns.Jumalan mielen aspekti vrt. Jumalan/Luojan sydämen kehityslinja). Metatronin kuutio opettaa meille tästä Jumalan mentaalisesta mielestä. Myös viimeaikaiset kvanttifysiikan kokeet opettavat ja todistavat meille tätä samaa asiaa. Mitään ei voida luoda ilman tietoisuutta eikä mitään voi olla olemassa ilman tietoisuutta.  Pyhä geometria on Luojan ”käsitteellinen” malli (conceptual architecture), josta kaikki olevainen ilmentyy.

Charles viittaa videossa myös Amit Goswamin, kvanttifyysikon, opettajan ja filosofin sanomaan: ”Ainoa tapa millä tähän maailmaan saadaan jonkinlaista selkeyttä ja järkeä on se, että maailma perustuu tietoisuuteen. Tietoisuus on kaiken olemassaolon perusta ja kvanttifysiikka todistaa tämän asian päivänselväksi”.  Charles Gilchristin mukaan myös Metatronin kuutio ilmaisee tämän saman asian– tietoisuus on kaiken olemassaolon perusta. Ilman tietoisuutta ei ole olemassa mitään. 
lue myös*****

Ei kommentteja: