WE ARE ONE

WE ARE ONE
WE ARE ONE / copyright©SeijaTuulikki (omat kuvat)
ELÄMÄNI MAAN PÄÄLLÄ MUODOSTAA HELMINAUHAN. OLEN JOKA KEHOLLISTUMISESSANI MUODOSTANUT HELMEN, JA KEHOLLISTUMA KEHOLLISTUMAN JÄLKEEN HELMENI NÄYTTÄVÄT ERILAISILTA. TÄSSÄ KEHOLLISTUMASSA MINULLE TARJOTAAN APUA, JONKA KAUTTA SAAN TÄSTÄ HELMESTÄ KAUNIIN, SÄIHKYVÄN, PYÖREÄN HELMEN, JOKA HEIJASTAA KAIKKEA KAUNISTA YMPÄRILLÄÄN OLEVAA. SEURAAN SISÄISTÄ ÄÄNTÄNI JA HERÄTÄN AIKAISEMMIN HANKKIMANI VALMIUDET KÄYTETTÄVIKSI TÄSSÄ HETKESSÄ.

VAIN MINÄ OLEN VASTUUSSA SIITÄ, MITÄ ELÄMÄSTÄNI TULEE.


LUKIJANI, OLENNAINEN OSA KOKONAISUUTTA

LUKIJANI, oleellinen osa kokonaisuutta :)

maanantai 10. toukokuuta 2010

Kosminen Elämänpuu

Malkuth eli fyysinen maailma on sefirotisen puun alin sefira, jota kutsutaan myös pudonneeksi sefiraksi. Tämä on se maailma jossa elämme joka päivä, syntyen, kasvaen, lisääntyen ja lopulta kuollen.
Yesod on eetterimaailma eli vitaalimaailma. Tämä maailma on elämän perusta, ilman sitä emme voisi olla hengissä. Ihmisessä tämä maailma vastaa ihmisen vitaalienergiaa, eli esimerkiksi sitä jonka kautta akupunktioradat kulkevat. Kabbalan mukaan Yesod liittyy myös tiiviisti seksuaalisuuteen ja se on portti korkeampiin sefiroihin pääsemiseksi.
Hod eli astraalimaailma on se, mihin jokainen meistä menee nukahdettuaan - joko tiedostamattomasti tai joskus tietoisesti. Se on siis unimaailma, neljäs ulottuvuus, missä ihminen viettää yhden kolmanneksen elämästään. Valitettavasti nämä hetket kuluvat yleensä tiedostamattomassa tilassa, eli ihminen ei tietoisesti hallitse uniaan ja tekemisiään astraalimaailmassa. Gnosis opettaa kuitenkin monia keinoja, joiden avulla oppia tulemaan tietoiseksi astraalimaailman tutkijaksi, niin unien kautta kuin valvetilasta.
kabbala elämän puu
Netzachiin eli mielen maailmaan kuuluvat ajatteluprosessit ja älykkyys. Tämä on taso jolla vieraillessamme ymmärrämme asioiden syvällisemmän merkityksen. Ajatuksemme, mielipiteemme, muistikuvamme, ennakkoluulomme ovat osa tätä ulottuvuutta.
Kuudes ulottuvuus eli Tiphereth on kausaalimaailma. Se on syiden ja seurauksien maailma, jossa voimme ymmärtää kaikkien tekojemme syyt ja seuraukset. Voimme ymmärtää, miksi olemme syntyneet, miksi olemme sellaisia kuin olemme, sekä millaisia hyviä ja pahoja seurauksia olemme teoillamme saaneet aikaan. Kabbalan mukaan ihmisen sielu kuuluu tähän hyvin korkeaan ulottuvuuteen, ja valitettavaa on, että suurin osa ihmisistä ei sieluaan omista. Tässä maailmassa sijaitsee esimerkiksi universaalin Karman lain temppeli, jonka suurin tuomari tunnetaan eri kulttuureissa nimellä Anubis tai Anpu. Tämä on maailma johon jokainen joutuu fyysisen kehon kuoltua, tuomittavaksi hyvistä ja pahoista teostaan Karman lain mukaisesti, ennen uudelleen syntymistään takaisin Samsaran pyörään tai vaihtoehtoisesti laskeutumistaan alempiin olemassaolon tasoihin eläiminä, kasveina tai mineraaleina.
Geburah on teosofien usein mainitsema buddhinen maailma, jossa jokaisella ihmisellä on oma sielunkumppaninsa. Sieltä miehet löytävät ikuisesti rakastamansa prinsessan ja naiset unelmiensa prinssin, jotka itse asiassa ovat sielun eri osia. Tähän sielumme osaan viittaavat legendaariset tarinat kauniista prinsessasta jota uljas ja rohkea prinssi yrittää saavuttaa. Tarinoiden prinssi on Tiphereth, ihmisen sielunakin tunnettu osamme, ja satujen prinsessa on geburah, henkisenä sieluna tunnettu osamme. Prinsessan viisas kuningas-isä on seuraavan maailman chesed.
Chesed on myös teosofiasta tunnettu atminen maailma. Todellinen Olemuksemme ei ole osa persoonallisuuttamme eikä jokin psykologinen ominaisuutemme, vaan seitsemännessä ulottuvuudessa oleva hindulaisuuden kutsuma Atman. Tämä on itsevalaistuneen mestarin seitsenosainen rakenne, mutta myös ympärillämme olevan maailman seitsentasoinen todellisuus.
Puun kolme ylintä osaa ovat Kether, Chockah ja Binah , ja ne muodostavat kaikkien suurten uskontojen pyhän kolminaisuuden: kristinuskon Isä, Poika ja Pyhä Henki, hindulaisuuden Brahman, Vishnu ja Shiva-Shakti sekä egyptiläisten mysteereiden Osiris, Horus ja Isis.
Näiden kymmenen sefirotin eli kymmenen maailman tuolla puolen on kuitenkin vielä Ain, Ain Soph ja Ain Soph Aur eli pyhä Absoluutti eri tasoineen, kaiken olemassaolon alku. Se on aina ollut ja se tulee aina olemaan. Se on ihmismielen saavuttamattomissa, täydellinen itsessään. Tämä on todellisen valaistumisen päämäärä.
Jotta voisimme saada todellista tietoa kaikista näistä korkeammista ulottuvuuksista, meidän täytyy olla olemassa niissä. Tämä tarkoittaa, että meidän täytyy luoda astraali-, mentaali-, kausaalikehot sekä lisäksi buddhinen ja atminen keho. Toisin kuin monesti luullaan, valtaosalla ihmisistä ei syntyessään näitä kehoja ole. Gnosis antaa kuitenkin ne avaimet, jotka ovat välttämättömiä voidaksemme rakentaa nämä fyysistä kehoa korkeammat osat tietellisellä tavalla. Niille poikkeuksille joilla kehoja on, gnosis tarjoaa keinoja hallita niitä prosesseja jotka auttavat jokaista etenemään oman kehityksensä mukaisesti eri olemassaolon tasoilla.
Kyse ei ole pelkistä teorioista, kyse on käytännöstä. Kaikki suuret uskonnot ovat omina loiston aikoinaan pitäneet hallussa tätä tietoa, joka ei koskaan ole ollut maallisten saavutettavissa. Tämä tieto on edelleen kätkettynä symboliseen muotoon egyptiläisten, atsteekkien, mayojen, buddhalaisten ja esimerkiksi hindujen temppeleihin, kristinuskon satavuotisiin katedraaleihin, antiikin mytologioihin sekä kaikkien näiden pyhiin kirjoituksiin. Gnosis ei ole pelkkää teoriaa, vaan kaikki todellinen eteneminen täytyy pystyä kokemaan henkilökohtaisesti omassa jokapäiväisessä elämässä. Ilman tätä kokemusta ei todellinen eteneminen ole mahdollista, vaan valitettavasti tieto jää suureksi osaksi älylliselle tasolle. Gnosiksen mukaan ihmisen täytyy pystyä elämään normaalissa elämässä mukana, tasapainoisesti, yhteiskuntaan sopeutuen, mutta samanaikaisesti elää sisäisesti sellaista vallankumouksellista elämää joista useimmat muut vain lukevat kirjoista teoreettisesti.
Lähde: Gnostinen seura

Ei kommentteja: