WE ARE ONE

WE ARE ONE
WE ARE ONE / copyright©SeijaTuulikki (omat kuvat)
ELÄMÄNI MAAN PÄÄLLÄ MUODOSTAA HELMINAUHAN. OLEN JOKA KEHOLLISTUMISESSANI MUODOSTANUT HELMEN, JA KEHOLLISTUMA KEHOLLISTUMAN JÄLKEEN HELMENI NÄYTTÄVÄT ERILAISILTA. TÄSSÄ KEHOLLISTUMASSA MINULLE TARJOTAAN APUA, JONKA KAUTTA SAAN TÄSTÄ HELMESTÄ KAUNIIN, SÄIHKYVÄN, PYÖREÄN HELMEN, JOKA HEIJASTAA KAIKKEA KAUNISTA YMPÄRILLÄÄN OLEVAA. SEURAAN SISÄISTÄ ÄÄNTÄNI JA HERÄTÄN AIKAISEMMIN HANKKIMANI VALMIUDET KÄYTETTÄVIKSI TÄSSÄ HETKESSÄ.

VAIN MINÄ OLEN VASTUUSSA SIITÄ, MITÄ ELÄMÄSTÄNI TULEE.


LUKIJANI, OLENNAINEN OSA KOKONAISUUTTA

LUKIJANI, oleellinen osa kokonaisuutta :)

sunnuntai 17. maaliskuuta 2013

PYHÄ Äiti MARIA ja Enkeli Gabriel



17.3.2013 Sunnuntai

Marian ilmestymispäivä

Herran palvelijatar

Tämän pyhäpäivän aiheena on Enkeli Gabrielin ilmestyminen neitsyt Marialle ilmoittamaan Jeesuksen syntymisestä. Tästä tulee myös juhlan nimi eri kielissä. Marian saamassa lupauksessa näkyy Jumalan armon koko rikkaus.

Monien Vanhan testamentin henkilöiden tavoin Maria asettuu kokonaan Jumalan käytettäväksi. Hän tekee sen tietoisesti ja ilmaisee oman suostumuksensa: "Minä olen Herran palvelijatar. Tapahtukoon minulle niin kuin sanoit."





evl.fi Meidän kirkko

Kohti Valoa

Kevään tulon voi aistia ulkona kulkiessaan. Aurinko nousee lämmittämään yhä korkeammalle, talitiaiset laulavat puiden oksilla ja vesi tippuu räystäiltä. Kevättuulet puhaltavat. Mieli piristyy valon lisääntyessä, talven pimeyden väistyessä. Me kaikki tarvitsemme valoa. Kevään eteneminen on lupaus yhä valoisimmista päivistä.

On myös monia, joita kevään aurinko ei valaise. Elämän erilaiset vastoinkäymiset ovat syösseet keskelle synkeyttä. Sisäisen pimeyden keskellä ei näe hankien loistetta. Ehkä lisääntyvä valo vain tuo ahdistuksen entistä näkyvämmäksi. Valosta on tullut tunkeilevaa, pimeässä on parempi olla. Kun kaikki toivo on mennyttä, kääntyy mieli korkeamman puoleen. Missä olet Jumala? Oletko sinä? Pimeydessä ei ole enää muuta huutoa.

Pääsiäisen sanoma on lupaus siitä, että pimeydenkin keskellä Jumala on. Silloin kun kaikki toivo on mennyttä.


Usein valoon on kuljettava pimeän läpi. 

http://www.saarijarvenseurakunta.fi/fi/etusivu/?id=2 


Lähde:

Vs. kappalainen Esa Jurva  / Saarijärven seurakunta 

Ei kommentteja: